NIEUWSTE TECHNOLOGIEƋN EN STANDAARDEN

Onze Digital Signage producten zijn en worden niet alleen ontwikkeld op basis van de nieuwste technologieën, maar uiteraard ook op bestaande (industrie) standaarden. Ons engineering team is gespecialiseerd in het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe producten en het toevoegen en verder verbeteren van functionaliteiten binnen bestaande hardware - & softwareomgevingen.

 

De Digital Signage softwareoplossingen van Summit DIS zijn gebruiksvriendelijk, intuïtief, zelf uitleggend en responsive opgezet. Extra klant specifieke functionaliteiten zijn in overleg te ontwerpen, bouwen én implementeren.

Wat is Digital Signage?

Digital Signage (of narrowcasting) is een digitaal communicatiemedium waarbij binnen én buiten, op het door de gebruiker gewenste moment, dynamische content op alle soorten en formaten beeldschermen wordt getoond. Een Digital Signage oplossing bestaat in de basis uit een gebruikersomgeving, het WebCMS en 'weergave' systemen, de players. 

Binnen het WebCMS, de gebruikersomgeving, wordt content wordt aangemaakt, geschedueled en verstuurd naar de betreffende players. De players zorgen voor het op de juiste manier weergeven en afspelen van de content en zijn gekoppeld aan beeldschermen of andere beeldweergave apparatuur. 

 

Digital Signage? Narrowcasting

De markt voor ‘beeldschermcommunicatie’ kent inmiddels veel namen en synoniemen, waaronder; Digital Signage, Digital Out Of Home (DOOH), Narrowcasting.

De toepassing is steeds dezelfde; op specifieke tijdstippen en locaties het kijkerspubliek door middel van digitale beeldschermen informeren, benaderen en/of 'verleiden'. 

Overigens; Digital Signage en Digital Out Of Home (DOOH) wordt het meest gebruikt, terwijl het woord Narrowcasting steeds meer verdwijnt.

WebCMS

Het WebCMS van de Summit DIS Digital Signage oplossing is 'cloud-based'. Wij verzorgen de hosting en de kwalitatieve controle van uw eigen Digital Signage omgeving. Uiteraard kunt u via alle bestaande devices (PC, Tablet, Smart Phone,.. ) eenvoudig deze omgeving bedienen, beheren en wanneer nodig uw beeldschermen van nieuwe informatie voorzien. 

Na het inloggen is direct het 'persoonlijke' dashboard te zien. Hier zijn de belangrijkste functies, via duidelijke knoppen oproepbaar en ziet men in één oogopslag de actuele status van de beeldschermen en de 'playlist' die zij afspelen. Met behulp van vooraf te kiezen en/of te creëren templates worden pagina's samengesteld.

Professionele Scheduler
Het WebCMS zorgt er voor dat alle toevoegingen en aanpassingen direct naar de juiste beeldschermen worden doorgestuurd en op de juiste tijdstippen worden getoond.

Beveiligde omgeving
Het WebCMS waarop u inlogt  is voorzien van een SSL certificaat (https:). Hierdoor heeft u de zekerheid dat uw informatie veilig wordt uitgewisseld. Tevens hebben wij ervoor gezorgd dat onze oplossing de A+ beveiligingswaardering heeft gekregen, een niveau dat vergelijkbaar is met dat van banken.

In de Cloud of lokaal geïnstalleerd
Naast de Cloud variant van de centrale gebruiksomgeving van het WebCMS kan onze oplossing eveneens als On-premise installatie binnen uw eigen netwerk geïmplementeerd worden.

Players

Voor het goed weergeven van uw Digital Signage content zijn 'players' nodig. Onze BluePlayer (I²U-Blue) is op basis van de nieuwste industriële standaarden ontwikkeld. Met onze 'Pixel to Pixel' aansturing wordt de content altijd in de juiste verhouding weergegeven. Met andere woorden; er vindt geen re-scaling plaats zoals dit vaak bij standaard PC oplossingen het geval is. Zo wordt een optimale beeldkwaliteit gerealiseerd en gewaarborgd. 

Behalve de standalone uitvoering, te koppelen aan ieder willekeurig beeldscherm, leveren wij ook een OPS uitvoering. Deze wordt in een OPS ‘slot’ van een beeldscherm geplaatst en is daarmee in het betreffende beeldscherm geïntegreerd. Deze Open Pluggable Specification (OPS) is de eerste industriële standaard voor digital signage applicaties, waarbij de belangrijkste functie de uitwisselbaarheid van verschillende systemen is. Dit resulteert in lagere kosten voor hardware-ontwikkeling en implementatie, maar ook in een lager energieverbruik, minder milieubelasting en daarmee een sterk verlaagde ‘Total Cost of Ownership’ van uw Digital Signage netwerk.

Content

Ons ervaren Content-team is dagelijks bezig met de creatie van content, ontwikkeling van nieuwe toepassingen en implementatie van media items voor de gebruikers van onze oplossingen. Indien gewenst ondersteunen en begeleiden wij onze klanten bij het ontwerpen, ontwikkelen en creëren van de door u gewenste content. Dit voeren wij zowel tijdens de opzet van uw Digital Signage netwerk uit als vanaf het moment dat dit netwerk operationeel is.

SignConnect
Bij briefings over nieuwe of aan te passen content zijn eenduidige en heldere instructies cruciaal. Wij hebben hiervoor een door ons ontwikkelde communicatieportal, SignConnect, beschikbaar. Alle betrokkenen werken hierdoor flexibel, eenvoudig en zorgeloos samen bij het ontwerp en creatie van content. Via deze webportal kan de te creëren content direct worden doorgezet naar de geselecteerde players en beeldschermen of worden toegevoegd aan het WebCMS. In het WebCMS kan dan op ieder gewenst moment de content worden ingepland. 

Kiosken

In het verlengde van haar Digitale Signage - oplossing heeft Summit DIS ook eigen 'line-up' van digitale kiosken waarmee klanten eenvoudig en intuïtief selfservice acties kunnen uitvoeren. Met de inzet van dergelijke kiosken worden kortere wachttijden gerealiseerd, processen versneld en een hogere klanttevredenheid bereikt. U kunt hiermee uw klanten, gasten en bezoekers op een prettige en eenvoudige manier toegang geven tot uw producten, diensten en loyaliteitsprogramma. 

Met onze geavanceerde ‘Wachtrij management software’ kan u uw personele bezetting monitoren en indien gewenst verder optimaliseren. Ook kunt u bijvoorbeeld uw brochures eenvoudig uw digitaal distribueren.

Toepassingen
Summit DIS’ Kiosken kunnen onder andere worden ingezet als/voor:

  • ‘Ticketing systeem'
    • volgnummerautomaat
    • uitgebreide real-time management informatie
  • Digitale bewegwijzering (wayfinding)
    •  inclusief printen van routekaarten
  • Productinformatie
  • Verkooppunt
    • inclusief het afhandeling van een bestelling
    • terugkoppeling van aankoopinformatie
  • Digitale brochures
    • inclusief distributie ervan 
  • En nog veel meer

Kiosk op maat
De 'In & Output' van de kiosken kan door middel van diverse hardware-opties worden gerealiseerd, zoals via 2D-scanning, print, NFC, IBeacon, RFID, magneetstrip lezen, etc.

Gekoppeld
Op basis van intelligente, interactieve koppelingen kan dynamische informatie van de Digitale Signage omgeving (beeldschermen) gedeeld worden met de kiosk-informatie en visa versa.


Meer weten? Bekijk onze brochure.

Maatwerk software integratie

Binnen software projecten is het vaak van groot belang naadloos te kunnen koppelen met bestaande softwareomgevingen waar automatisch additionele informatie over bijvoorbeeld producten, marketinguitingen, duurzaamheid (Breeam), kwaliteitsbewaking, bedrijfsprocessen of social media kan worden opgehaald.

Dit soort ontwikkelingen en implementaties voeren wij veelal samen met de software programmeurs van ons zusterbedrijf BlueMinds uit.

BlueMinds begeleidt organisaties van 'idee naar live' en heeft de expertise in huis voor design, marketing, softwareontwikkeling én implementatie.

Gebaseerd op haar eigen, in-huis ontwikkelde Framework, bouwt BlueMinds ook toepassingen zoals CRM omgevingen, e-Commerce platforms, Portals (Single Sign On), Community sites & Workflow management.