Benu / Mediq Apotheken

Dynamische Communicatie in combinatie met een Volgnummersysteem

 

Benu (voorheen Mediq) Apotheken, met meer dan 300 apotheken, maakt sinds 2007 gebruik van onze Digtal Signage oplossing. Vanaf de start van de inzet van Digital Signage heeft Mediq de beeldschermen, en later ook kiosken, ingezet als dynamisch communicatiekanaal naar haar klanten. Daarbij maken ook wachtrijmanagement en productaanbiedingen onderdeel uit van de content. 

De briefings en/of instructies over nieuwe of aan te passen content verlopen eenvoudig en eenduidig via onze communicatieportal, SignConnect.

Genoemde kiosken / volgnummerautomaten zijn in een groot aantal Benu vestigingen in gebruik. De uitgebreide real-time management informatie module is geïntegreerd in het dashboard van het WebCMS.  Op basis van deze data krijgt Benu een nog duidelijker beeld van het apotheekbezoek en kan hiermee o.a. de personele bezetting verder optimaliseren. De volgnummers worden via een koppeling met de eigen Benu Backoffice omgeving Digitale Signage schermen weergegeven.

Accor Hotels

Guest information en Wayfinding

 

De Accor Group, Europees marktleider in de hotel – en toerismebranche en wereldwijd leider in hospitality services, is actief in bijna 100 landen. In Nederland is Accor onder andere bekend onder de hotelnamen; Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, Ibis Styles en Ibis budget.

Accor Nederland heeft in 2005 Summit DIS geselecteerd als leverancier voor haar Digital Signage omgevingen. Binnen alle genoemde Accor merken wordt de Summit DIS oplossing ingezet voor gasteninformatie, algemene communicatie, merkontwikkeling en bewegwijzering. In de meeste Nederlandse Accor hotels zijn beeldschermen bij de receptie en in de centrale ruimtes geïnstalleerd. Daarnaast zijn er bij verschillende hotels ook displays bij de zalen geplaatst voor een goede zaalverwijzing.

De belangrijkste doelstelling voor de beeldschermcommunicatie is het zo goed en compleet mogelijk informeren van de gasten over de hotellocatie zelf, de omgeving en andere hotel gerelateerde zaken en een zo duidelijk mogelijke verwijzing naar de vergaderzalen.

Hierbij was en is een belangrijke eis vanuit de Accor Group dat de bediening van het (Web)CMS systeem eenvoudig, intuïtief en zelf uitleggend moet zijn. De hotelmedewerkers hebben geen training of een gebruikershandleiding voor WebCMS nodig.

In samenwerking met de Marketingcommunicatie-afdeling van Accor Nederland heeft het content-team van Summit DIS de opzet, het uit ontwikkelen en de implementatie van de content uitgevoerd.

Shell E&P

Corporate Communicatie en HSE

 

Summit DIS levert sinds 2004 haar Digital Signage oplossing aan Shell ten behoeve van de Interne Corporate Communicatie en de Health Security & Environment (HSE) uitingen. De door Shell goedgekeurde en compleet veilig bevonden oplossing is inmiddels operationeel bij Shell vestigingen in méér dan zestien landen. 

In opdracht van Shell leveren wij ondersteuning voor, en ontwikkelen wij mede, de creatie van de juiste content. Ons content-team werkt zeer actief voor Shell Qatar ten aanzien van de creatie, productie en scheduling van alle te tonen content. Het volledige proces, van briefing tot ontwerp en van preview tot geanimeerde templates, verloopt via de door ons ontwikkelde communicatieportal SignConnect. Deze portal biedt alle betrokkenen een goed inzicht in de diverse goedkeuringsmomenten, duidelijke communicatie en een goed overzicht van de algehele (content) planning. Het maakt het totale content creatie proces veel flexibeler en ongecompliceerd.

Van Gogh Museum

Videowalls, Outdoor en Indoor Digital Signage

 

Het Van Gogh Museum startte in 2006 met Outdoor en Indoor Digital Signage, sindsdien is Summit DIS haar leverancier. De geïmplementeerde oplossing waarop dynamische content afspeelt, optimaliseert de begeleiding van de bezoekersstromen, verkort de wachttijden en informeert duidelijk de talloze verschillende nationaliteiten die het museum bezoeken.

Bij beide ingangen en in het van het Van Gogh Museum is een professioneel state-of-the-art Digital Signage project gerealiseerd. De installatie omvat meer dan 70 displays, waaronder twee videowalls en een groot aantal buiten - & binnen - schermen.

Behalve efficiënte bewegwijzering en andere nuttige informatie draagt de getoonde content ook bij aan de prachtige Van Gogh – beleving.

Alle displays worden door het Summit DIS WebCMS en Digital Signage platform aangestuurd. De betrokken medewerkers van het museum zorgen zelf voor het beheer, de planning en vernieuwing van de content.

 

Bekijk de 'making of video' van dit project:

Gemeente Rotterdam

Corporate Communicatie en Bewegwijzering

 

In het bijzondere, door Rem Koolhaas ontworpen gebouw De Rotterdam is o.a. de Gemeenteraad van Rotterdam gevestigd. Voor een goede bewegwijzering en ten behoeve van haar eigen interne en externe communicatie heeft de Gemeente gekozen voor de oplossing van Summit DIS. De totale installatie beslaat meer dan 50 Corporate Communicatie beeldschermen en ruim 80 displays voor het zaalverwijzingssysteem.  

Voor het opzetten, de creatie, ontwikkeling en implementatie van de content heeft het Summit DIS Content-team de Communicatie afdeling van de Gemeente Rotterdam ondersteuning geboden. 

Inmiddels is door de Gemeente Rotterdam ook voor de locatie Het Timmerhuis gekozen de Corporate Communicatie en bewegwijzering te laten verlopen via de Digital Signage oplossing van Summit DIS.